解构巴赫 - 莱比锡格万特豪斯管弦乐团

太神奇了233

悖悖论:

最近做了个恶搞巴赫的歌的中文歌词,虽然是恶搞可是还挺好听的,云音乐的歌词审核实在太慢了,干脆直接贴出来安利一下

(d小调托卡塔与赋格BWV 565-托卡塔部分)

J. S. Bach had a little problem. 

巴赫遇到了一点小问题

J. S. Bach was in a fix. 

巴赫陷入了困境

J. S. Bach couldn't find an answer. 

巴赫找不到办法

What to do? 

怎么办?

I've written most of a rather fabulous work! 

我已经写过无数不可思议的作品

Toccata, it's in D minor, but now I'm feeling a bit of a jerk. 

托卡塔,是D小调的,但现在让我感到我有点蠢

[00:56.48]I can't think of what should come after it. 

我想不出后面应该接什么

(d小调双小提琴协奏BWV 1043第二乐章)

Now, said his wife, who was resting up after her 33rd child. 

这时,刚哄完他的第三十三个孩子入睡的妻子说

Johann, my dear, you should just go to bed. 

约翰,我亲爱的,你应该上床睡觉了

Something always comes up. 

该来的总是会来的

(第二管弦乐组曲BWV 1067第七曲诙谐曲) 

Don't be a twit!  

别开玩笑了!

It's a real crisis and I'm working to a deadline.

 这是真正的危机,我得赶上截止日期

What can I fit? 

我该配上什么呢?

What to fit after the great toccata

什么才能配得上这段伟大的托卡塔呢?

Maybe it needs to be something faster

也许来段快速的?

I haven't got a clue

我毫无线索

and in a week the piece is due

还有一个礼拜就要交稿了

I'm in a panic. 

我陷入了恐慌

I'm stuck like glue. 

不能自拔

(第三管弦乐组曲BWV 1068第二曲—“G弦上的咏叹调”)

Don't get your knickers in a twist, Johann, 

不要为此恼火,约翰

'Those are only notes,' you've always said. 

‘音符只是音符,’你时常这样说

[02:58.38]There's only twelve so use your head

 一共只有12个音符而已,所以全开的你的大脑吧

How many arrangements of twelve notes can there possibly be? 

12个音符能有多少种可能组合?

(F调第二勃兰登堡协奏BWV 1047第三乐章)

That's a problem I don't want to deal with

我可不想应付这个问题

How many permutations on C and D and E and F and G, A, B is a thing that I never heard of. 

我从未听说过什么C,D,E,F和G,A,B有多少种组合

[03:22.77]You can leave that to Arnold Schönberg

你可以把这个问题留给阿诺尔德·勋伯格

He is the person to do that twelve-tone thing

他才是搞十二音那些东西的人 

(d小调托卡塔与赋格BWV 565-托卡塔部分) 

No! No! 不!不!

It isn't the answer, I haven't the foggiest. 

这不是答案,我毫无头绪

What am I gonna do? 

我该怎么办!

I'm all in a panic

我彻底陷入恐慌

Aaah, no. 啊,不

What can I do? 我还能做什么?

I've finished my toccata but I have no fugue

我写完了我的托卡塔却没有赋格

(Phone ringing)

 (铃声:d小调托卡塔与赋格BWV 565-赋格部分)  

Ah... and now I've got the fugue! 

啊…现在我有赋格啦!



评论
热度(426)
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据
 
© severia | Powered by LOFTER